WT/M/1087

22.08.2011 13:00

Pozorní čitatelé těchto stránek si určitě povšimli, že se účastním 35. předkola MS v korespondenčním šachu. Účast v něm jsem si vybojoval díky vítězství v turnaji master class. Vzhledem ktomu, že se chystá v příštím roce další předkolo MS v pořadí již 36. ročníku, pak je třeba si zajistit účast i pro nadcházející ročník. A jelikož nejsem nějaký velmistr či se mé ELO nepohybuje někde nad hranicí 2350, nemám tedy účast automaticky zajištěnou a musím si ji vybojovat buď velmi dobrým výsledkem v právě probíhajícím 35. předkole anebo opět vyhrát některou ze skupin master class. 

Jednu takovou skupinu hraji a po cca roce se již začíná tabulka zaplňovat výsledky. Mými soupeři jsou Němci Mirbach (2122), Geilich (2251), Weiss (2224), Schulze (2054), Rondio (2233), Gnirk (2315), a dále pak Američan Katz (2282), Skot Marshall (2071), Rus Lukyanets (1951) a Dán Justesen (2000). Průběžné tabulce zatím dominuje Němci Mirbach 3/3 a Geilich 2,5/3.

Já sám jsem ukončil již jednu partii, když jsem porazil Justesena z Dánska. I ostatní partie se zatím daří prakticky na vzdání soupeřů čekám v partiích s Schulzem, Gnirkem a Lukyantsem. Výrazně lepší pozice pak mám s Katzem, Rondiem, Marshallem a Weissem. Rovné pozice pak ve zbylých dvou partiích s Mirbachem a Geilichem. Dosavadní průběh tak nasvědčuje tomu, že mě čeká litý souboj o postup s Němcem Geilichem, kterého jsem těsně pokořil z v turnaji WT/M1080 (viz zpravodajství z tohoto turnaje v sekci moje partie).