Argentinský pohár - čtvrtfinále

31.03.2012 18:45

Před dvěma roky odstartoval základními skupinami Argentinský pohár na počest založení 200 let založení Argentiny. Na startu se sešla celá plejáda slavných jmen a já mezi nimi samozřejmě nemohl chybět. Bylo to pro mne cenná zkušenost, jelikož turnaj byl vypsán jako emailový. Po odehrání základního kola jsem se zařekl, že už nikdy více emailový turnaj hrát nebudu. Když se občas ztratí nějaký ten poštovní lístek, tak to snad i člověk pochopí, ale jak se mohu ztrácet emaily, to už člověk nepochopí. Já měl ve skupině Brazilce Lyrio Reise, Nikaragujce Gaitana Rivase, Itala Beruttiho, Rusa Mironova, Maďara Stanitze a Argentince Rinalda. První čtyři jsem hladce porazil, resp. první tři a Rus brzy po zahájení turnaje vystoupil z turnaje. Pak jsem poměrně rychle remizoval s Maďarem a pak nastal horor v partii s Argentincem. I s předchozími soupeři se podezřele ztrácely emaily, ale to bylo snad ještě v normě. S Argentincem šlo ze začátku vše poměrně snadno. Pak jsem ale získal lepší pozici a posléze i nějakou tu materiální převahu a nastalo peklo. Soupeř "nedostával" mé emaily, když jsem urgoval, tak rozhodčímu si stěžoval, že už dávno odpovídal a já jsem ten kdo neodpovídá, pak že posílám nemožné tahy, přičemž to vůbec nebyla pravda a dokonce jednou se pokusil i podvádět v tahu který jsem mu emailem odeslal a v odpovědi na můj email mi odpovídal na tah, který jsem mu neposlal. Samozřejmě tento "můj" tah byl takřka prohrávající. Korunu všemu dodával rozhodčí (samozřejmě argentinský), který dával výhradně za pravdu mému soupeři. Vše mě tak otrávilo, že jsem partii raději skrečoval a přestal úplně komunikovat. Vůbec jsem tak nečekal, že bych mohl postoupit a vývoj situace ve skupině přestal sledovat. O to překvapivější byl email, který mi přistal v emailové schránce tento týden a kde jsem si mohl přečíst startovní listinu čtvrfinálové skupiny této soutěže. Po zkušenostech z předchozího martýria jsem váhal s potvrzením přijetí startovní listiny startérovi turnaje, ale nakonec přeci jenom ve mne hráčská vášeň zvítězila a rozhodl se pro start v turnaji. A kdo že jsou mí soupeři? Hjorth (Dánsko) 2000, Pela (Izrael) 2303, Keijzer (Nizozemí) 2196, Farkas (Maďarsko) 2216, Schild (Německo) 2120, Amaral (Brazílie) 2084 a dva domácí Argentinci Rodi Maletich 2436 a Esteban 2362. Síla a složení hráčů dávají tušit více nežli zajímavé šachy. Tak snad to špatné jsem si již vybral a pokusím se zabojovat o semifinále.